مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

جدیدترین مقالات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM

معرفی بهترین نرم افزار دورکاری پرسنل و کارمندان در شرایط کرونا
معرفی بهترین نرم افزار دورکاری پرسنل و کارمندان در شرایط کرونا

معرفی بهترین نرم افزار دورکاری پرسنل و کارمندان در شرایط کرونا

Print Email

گاهی اوقات شرایط موجود در دنیای اقتصاد و شرایط کسب و کار های بومی در ایران نیاز به شرایط فورس و شرایط اضطرار دارد که می بایست از نرم افزار هایی که قابلیت دور کاری دارند استفاده نمود. استفاده درست و شناسایی دقیق این نمونه نرم افزار ها می تواند هم در وقت پرسنل ، مدیران و کارمندان صرفه جویی نماید و هم بتوان به راحتی به مجموعه فعالیتی که آنها به صورت لحظه ای انجام می دهند نظارت داشت. 

در ادامه شرکت بهین تک گستر ابتدا به تعریف کلی در خصوص دورکاری خواهد پرداخت و سپس به معرفی 4 نمونه از بهترن نرم افزارهای دورکاری در ایران اشاره خواهد نمود.

تعریف دورکاری در ویکی پدیا :

 

دورکاری (به انگلیسی: Telecommuting یا remote work یا teleworking یا work from home) هرگونه شکلی از به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی مانند ارتباطات راه دور و رایانه به جای مسافرت‌های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان، به جای حرکت کارکنان به سوی کار است.

 

دورکاری عبارت است از کار کردن در فاصله‌ای دور از کسی که به شما پول می‌دهد؛ در خانه یا در یک مرکز محلی. دورکاران از پست ا الکترونیکی، تلفن، نمابر و رایانه برای تماس با سازمان خود استفاده می‌کنند. دورکاری شیوه‌ای انعطاف‌پذیر در کار کردن است که طیف وسیعی از فعالیت‌های کاری و همه آن‌هایی را که امکان کار کردن در بخش مهمی از زمان کاری، در مسافتی دور از کارفرما یا دور از مکان مرسوم کار را دارند، دربرمی گیرد. دورکاری ممکن است مبنای تمام وقت یا پاره وقت داشته باشد و اغلب شامل پردازش الکترونیکی اطلاعات و شامل استفاده از ارتباطات راه دور برای برقراری ارتباط میان فرد و سازمان است.

 

«انجمن بین‌المللی کار از راه دور» (ITAC) کار از راه دور را این‌گونه تعریف می‌کند: «به‌طور کلی کار از راه دور نوعی آرایش کاری که طی آن، افراد به شکل انعطاف‌پذیر از نظر زمان (پاره وقت یا تمام وقت) و از نظر مکان (در خانه، مراکز از راه دور، دفتر شرکت یا به‌شکل سیار) به انجام وظیفه و پاسخ به امور محوله می‌پردازند.»

 

کمیسیون اروپایی کار از راه دور نیز، دور کاری را استفاده از کامپیوترها و ارتباطات راه دور برای تغییر موقعیت جغرافیایی محل کار و انجام وظایف شغلی می‌داند.

 

به عبارت بهتر کار از راه دور پدیده‌ای است که در جوامع اطلاعاتی رونق یافته و محدودیت زمانی و مکانی در اجرای وظایف شغلی را با بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات از بین می‌برد لذا خروجی یا نتیجه کار بیش از هر عامل دیگر مورد توجه‌است. برخلاف جوامع صنعتی که کار مبتنی بر توانمندی‌های جسمی و زور بازوان کارگران انجام می‌گیرد در جامعه اطلاعاتی، توانمندی‌های ذهنی، اطلاعات و دانش کارگران اطلاعاتی است که به کار معنا می‌بخشد و بدین دلیل است که «دورکاری» نیز محقق خواهد شد. در چنین شرایطی اجرای وظایف فیزیکی از راه دور امری طبیعی است چرا که کارگران اطلاعاتی می‌توانند تحقق عینی پردازش‌های فکری خود را توسط روبات‌ها میسر سازند. هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا مشاغل خانگی بخش مهمی از کارهای آن کشور است به نحوی که در آمریکا ۲۰ درصد کل اشتغال در قالب مشاغل خانگی است که حدود ۶۰ میلیون آمریکایی را مشغول به کار کرده‌است

شرایط ویژه دورکاری پرسنل در دوران کرونا COVID-19

شرایط ایجاد شده در کشور و همچنین فراگیر شدن بیماری کرونا ویروس در ایران نیز یکی از عواملی شد که پرسنل و کارمندان به تصمیم مدیران شرکت به صورت دورکاری اقدام به فعالیت خود نماید لذا استفاده و شناسایی بهترین نرم افزار های دورکاری در این شرایط فورس برای جامعه هم میتواند شرایط کاری را برای کارمندان راحتر نماید و هم در آینده از وقوع مشکلات به این شکل جلوگیری نماید.

معرفی بهترین نرم افزار دورکاری پرسنل و کارمندان در شرایط کرونا

4- نرم افزار دورکاری آسانا Asana

نرم افزار مدیریت پروژه آسانا به عنوان یکی از نرم افزار های مدیریت وظیفه است که می توانید به راحتی در این سایت ثبت نام کنید و با تعریف پروژه خود برای افرادی که از آنها در پروژه دعوت کرده اید اقدام به انجام وظایف نمایید. این نرم افزار مناسب سازمان کوچک و متوسط است و می توانید به صورت رایگان از این سرویس آنلاین استفاده نمایید. 

در نسخه رایگان Asana میتوان به موارد زیر دسترسی داشت و معایب آن این است که در صورتی که بخواهید به امکانات سازمانی دسترسی داشته باشید باید ماهانه به ازای هر کاربر 24.99 دلار پرداخت نمایید.

در نسخه رایگان Asana می توان به موارد زیر دسترسی داشت :

میتوانید لیست پروژه ها را مشاهده نمایید.

تعریف برد های کاری برای پروژه ها

امکان تخصیص و ارجاع وظایف پروژه به افراد تعریف شده در پروژه

امکان تعریف تاریخ شروع و تاریخ پایان پروژه

امکان تعریف پروژه و یا وظیفه برای چند فرد و یا گروه خاص

زمان بندی انجام پروژه به صورت Timeline

دارای فرم های مختلف

نمایش نقشه های کاری

دارای نمایش رویداد ها

نسخه های رایگان آسانا مختص به موارد بالا می شود و به همین علت این نرم افزار برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ مناسب نمی باشد و یکی از معایب اصلی این نرم افزار تحریم بودن آن برای کاربران ایران می باشد و همچنین همیشه ترس از دست رفتن اطلاعات شخصی شرکت های حساس در این نرم افزار احساس می گردد. انگلیسی بودن فضای آسانا نیز یکی از معضلات این نرم افزار است.

3 – نرم افزار دورکاری بیس کمپ Basecamp

نرم افزار دورکاری بیس کمپ نیز به عنوانی یکی از نرم افزار های کاربردی در خصوص مدیریت پرسنل و پروژه می باشد. این نرم افزار نیز به صورت رایگان قابل دسترس می باشد و برای استفاده از امکانات بیشتر نیاز به تهیه اکانت بیزینسی در این سایت و نرم افزار را دارید. در نسخه رایگان مدیریت پروژه و دورکاری کارمندان بیس کمپ Basecamp تنها قادر به تعریف 3 پروژه هستید و برای تعداد پروژه های بیشتر نیاز به تهیه نسخه های تجاری این نرم افزار دورکار را خواهید داشت. 

این نرم افزار هر چند می تواند نیاز های اولیه شما را رفع نماید و یک نرم افزار دورکاری برای استارتاپ ها محسوب می شود ولی تنها با 20 نفر می توانید از این نرم افزار استفاده نمایید و فضای کاری شما نیز نباید بیشتر از 1 گیگابایت باشد و برای تهیه تعداد پرسنل ، تعداد پروژه و فضای بیشتر می بایست به صورت ماهانه پرداخت های 99 دلاری را برای این نرم افزار انجام دهید.

 در نسخه تجاری Basecamp نیز برای اتصال به دیگر برنامه های کاری باید مبالغ بیشتر به صورت ماهانه پرداخت نمایید به عنوان مثال برای چت درون سازمانی به ازای هر کاربر 6 دلار به ازای اتصال محیط کاری آسانا به محیط بیس کمپ ماهانه 9.99 دلار به ازای هر کاربر ، برای اتصال به دارپ باکس Dropbox 12.5 دلار به ازای هر کاربر و همچنین اتصال به داکیومنت ها و تقویم گوگل نیز ماهانه 5 دلار به هزینه های سازمانی شما اضافه می گردد. اگر سازمان شما دارای 30 نفر نیرو باشد و بخواهید از سرویس های بالا به صورت مداوم استفاده نمایید باید بودجه 1024 دلاری را به صورت ماهانه در نظر بگیرید .

 هر چند که این سرویس نسبت به آسانا بهتر رفتار می کند ولی به علت هزینه های ماهانه ممکنن است برای کسب و کارهای ایرانی که تمایل به عملیات مدیریت پرسنل و کارمندان از خانه را دارند مقداری سنگین باشد. این نرم افزار تحت وب به زبان انگلیسی است و برای کسانی که زبان قوی ندارند ممکن است کمی سخت باشد.

 

2- نرم افزار مدیریت پروژه ترلو Trello

راحتی کار با فضا و همچنین ساده بودن از تعریف هایی است که میتوان در خصوص نرم افزار دورکاری ترلو Trello به کار برد.

نرم افزار مدیریت پروژه ترلو که مختص افرادی است که به صورت فریلنسری و کار در منزل فعالیت می کند می تواند گزینه خوب و به صرفه ای باشد. این نرم افزار با محیطی مناسب و سبک های کاری مخصوص دستکتاپ و کاربران اندروید و Ios کار را برای پرسنل دورکار راحت نموده است. امکانات اغوا کننده اولیه این نرم افزار با توجه به دو مورد نرم افزار آسانا و بیس کمپ بهتر است ولی این نکته را در نظر بگیرید که قرار است پرسنل شما به طور کامل دورکاری کارکنند و گزارشاتشان را برای شما به صورت غیر فیزیکی ارسال کنند پس حجم فایل ها و حجم پروژه ها شرط می شود . ترلو از این نکته استفاده کرده و برای هر فایل ارسالی تنها 10 مگابایت را در نظر گرفته است و همچنین برای این که این سرویس تا 250 مگابایت افزایش یابد شما باید به ازای هر کاربر حداقل 250 دلار در ماه پرداخت کنید . یعنی برای سازمانی که قرار است 20 نفر از نیروهای خود را دور کار نماید باید به طور سالانه 5000 دلار برای استفاده از این نرم افزار پرداخت نماید. نکته دیگر این برنامه فارسی نبودن آن است هرجند شما می توانید محیط داخلی خود را به صورت فارسی تعریف نماید ولی همچنان باید از قوانین از پیش تعیین شده در این نرم افزار استفاده نماید و امکان ایجاد فرم های سفارشی سازی شده را به کاربران و مدیران مجوعه نمی دهد.

 

1- نرم افزار دورکاری پرسنل و کارمندان و مدیران بهین تک گستر

نرم افزار بهین تک گستر با بیش از 14 سال تحقیقات در عرصه مدیریت بازاریابی و فروش و پشتیبانی این امکانات را به کارمندان ، پرسنل و مدیران می دهد که علاوه بر مدیریت پروژه به صورت درون سازمانی به صورت برون سازمانی و دورکاری نیز بتوانند بدون محدودیت و به صورت نامحدود پرسنل کاری و فضای کاری نامحدود با توجه به فضای تامین شده برای سرور نرم افزار اقدام به بارگزاری فایل های کاری خود نمایند.

نرم افزار دورکاری بهین تک گستر قابلیت نمایش در موبایل و دسکتاپ را داشته و جهت سهولت کاربران به صورت اندروید و Ios نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. جهت مشاهده مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به صفحه آن مراجعه نمایید و همچنین جهت تهیه و خرید نرم افزار CRM می توانید به صفحه آن مراجعه نمایید.

از ویژگی های این نرم افزار میتوان به فارسی بودن آن ، ایجاد فرم های اختصاصی و همچنین پیاده سازی کلیه چرخه کاری کسب و کار های کوچک تا بزرگ و هلدینگی اشاره نمود و شما بابت پرسنل اضافه و استفاده از سرویس های آن هزینه به صورت ماهانه پرداخت نخواهید کرد.

جهت مشاوره و پیاده سازی نرم افزار دورکاری پرسنل ، کارمندان و مدیران با مشاورین بهین تک گستر تماس حاصل نمایید.

بهین تک گستر : بهترین نرم افزار دورکاری سازمانی در ایران

تماس با کارشناس

تماس با کارشناس

همین امروز با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید
درخواست دمو

درخواست دمو

بلافاصله دمو نرم افزار به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد

Last modified on یکشنبه, 24 فروردين 1399 12:18
(0 votes)

Press enter to search
Press enter to search